Par ved Bork Havn

Digital forretningsudvikling skal booste turismen

Fremtiden er digital – det er vigtigt for turismen. I et samarbejde med Destination Nordvestkysten, giver Destination Vesterhavet viden til det lokale erhvervsliv. 

Fremtiden er digital – det er vigtigt for turismen. I et samarbejde med Destination Nordvestkysten, giver Destination Vesterhavet viden til det lokale erhvervsliv. Indsatsen sparkes i gang med et webinar den 4. februar, der skal give konkrete tips til at styrke den digitale forretningsudvikling hos turismevirksomhederne.

Med et webinar målrettet virksomhederne i turismebranchen, ønsker Destination Vesterhavet dels at komme med konkret og praktisk viden om, hvordan digitale værktøjer kan skabe grundlag for en øget omsætning, og dels at give inspiration til, hvordan den enkelte virksomhed kan udnytte de potentialer der er opstået i kølvandet på coronakrisen. Efter webinaret udgiver destinationen et inspirationskatalog, der skal styrke virksomhedernes indsigt i deres digitale muligheder.

”Vi har en lang række virksomheder, der efterspørger digital viden. Udviklingen har hele tiden peget i retning af mere digital adfærd, men med corona er der for alvor kommet fart på. Det er en unik mulighed for vores virksomheder, der kan møde nye typer af gæster,” fortæller Holger Lyst, der er Tourism Destination Developer ved Destination Vesterhavet. Han fortsætter: ”Webinaret præsenterer et inspirationskatalog inden for det digitale, der giver inspiration til at gøre virksomheden mere digital og få bedre forretning ud af det.”

Noget af det virksomhederne kan få inspiration til, er blandt andet at udnytte potentialerne for at tiltrække nogle af de nye danske målgrupper, som ikke sædvanligvis holder ferie i Danmark, men som undersøgelser i sommeren 2020 peger på, i stigende grad vil gøre det fremadrettet. Og så handler det også om at få flere af de oplevelsesmuligheder, som virksomhederne tilbyder, markedsført og formidlet klart på de rigtige kanaler. Alt sammen med det mål at booste turismeerhvervet i de kommende sæsoner.

[Faktaboks]

Webinaret afholdes på Microsoft Teams og virksomheder i turismeerhvervet er velkomne.

Det afvikles den 4. februar, kl. 13-14 og efterfølgende får deltagerne adgang til en kopi af inspirationskataloget.

Ønsker man at være med, kan man kontakte Destination Vesterhavet på holger@visitvesterhavet.dk

Indsatsen er en del af en samlet proces, der skal styrke digital udvikling i turismen, med støttemidler fra Danmarks Ervhvervsfremmebestyrelse.

[Kontaktinformation]

For mere viden, billeder eller baggrund

Holger Lyst, Tourism Destination Developer | Web og Destinationspartnere

E-mail: holger@visitvesterhavet.dk

Telefon::+45 2572 3089

www.visitvesterhavet.dk