Brochurer

Tyskers præferencer for reklamemateriale

Foto: VisitVesterhavet

Design af reklamefoldere som skal øge turismen ved Vesterhavet

Det overordnede formål med analysen er at få indsigt i, hvilke typer af reklamefoldere, som tyske respondenter bedst kan lide. Dette med henblik på at få flere tyskere til at tage på ferie ved Vesterhavet og besøge diverse attraktioner. Resultaterne fra analysen skal benyttes til videreudvikling af reklamemateriale ved attraktioner omkring Vesterhavet.

Undersøgelsen er indsamlet online via et spørgeskema, som er lavet med 1.000 tyske respondenter fra primært de nordlige delstater i Tyskland.

Split-test og enkeltstående reklamefoldere

Specifikt skal nærværende undersøgelse skabe indsigt i, hvilke designvalg der bedst appellerer til et bredere tysk marked. Til dette anvendes to forskellige tests. Indledningsvist anvendes en split-test, hvor respondenterne vurderer, hvilken af to reklamefoldere de bedst kan lide. Den ene er lavet i en mere ‘klassisk’ tysk reklamestil, mens den anden er lavet i en ‘ny nordisk’ reklamestil.

Analysen er medfinansieret af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse

Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse logo