Lars Ravnholt HR og kommercielt chef går i klitter en forårsdag blandt sommerhuse og marehalm

Destination Vesterhavet henter ny HR- og kommerciel chef

3.2.2023
Foto: Pia Enghild

Lars Ravnholt er tiltrådt en nyoprettet stilling som HR- og kommerciel chef hos Destination Vesterhavet. Den 52-årige vestjyde træder ind i ledelsesgruppen og skal bidrage til realiseringen af destinationens vækst strategi.

Det er ikke kun bølgerne, der er store ved Vesterhavet. Vækstmålene for turismen i Destination Vesterhavet er tilsvarende høje. Destinationen er det turismeområde i Danmark med flest internationale turister, og målet er at øge turismeomsætningen til mere end 10,7 milliarder kroner i 2025 og blive Nordeuropas førende kystdestination målt på omsætning og gæstetilfredshed. Derfor gearer Destination Vesterhavet nu organisationen med nye kompetencer til at understøtte ambitionerne.

”Vi har et stærkt fokus på at kvalitetsudvikle turismeoplevelsen igennem projekter, kapacitetsudvikling og et tæt samarbejde med erhvervsaktører og interessenter. Lars er den helt rette kaliber til at motivere udviklingen internt i organisation samtidig med, at han skal bidrage til at opdyrke nye og styrke eksisterende relationer på de eksterne linjer sammen med resten af ledelsesteamet”, siger Peer H. Kristensen, som er direktør i Destination Vesterhavet.

Lars Ravnholt træder ind i ledelsesgruppen, der består af direktør Peer H. Kristensen og udviklings- og marketingchef Vibeke Birk. Lars skal varetage den daglige drift og personaleledelse i turismeselskabet samt indgå i det strategiske arbejde omkring eksterne samarbejder og udviklingsprojekter. Netværkspleje og samarbejdsrelationer ligger lige til højrebenet for Lars Ravnholt, der allerede er et kendt ansigt i erhvervslivet og turismebranchen på Vestkysten.

Lars Ravnholt kommer fra en stilling som bureauchef hos Købmand Hansens Feriehusudlejning, hvor han igennem de sidste godt tre år har haft fokus på at skabe den optimale gæsteoplevelse for cirka 14.000 årlige bookinger samt sikre høj tilfredshed hos udlejningsbureauets over 800 sommerhusejere. Igennem tre svære år for turismen, hvor normalen blev sat på prøve med skiftende corona-restriktioner, befandt Lars Ravnholt sig som en fisk i vandet og navigerede udlejningsbureauet sikkert gennem krisen. Samtidig krøb turismebranchen godt ind under huden på den tidligere bankmand, som har 27 år i den finansielle verden med i bagagen.

”Det er meget spændende at opleve den turismeudvikling, der løber hen over Vestkysten. Jeg glæder mig til at bringe mine kompetencer i spil og være med til at optimere turismeoplevelsen og løfte kvaliteten i turistproduktet i tæt samarbejde med kolleger og eksterne samarbejdspartnere. Segmentering er et af nøgleordene, og det ligger på rygraden fra min tid i bankverdenen og sommerhusbranchen”, siger Lars Ravnholt.

Lars Ravnholt er uddannet bankrådgiver og har igennem årene blandt andet været viceregionsdirektør og filialdirektør i Danske Andelskassers Bank og rådgiver for lokale erhverv hos Sydbank, inden han skiftede branche og tjekkede ind som bureauchef hos Købmand Hansens Feriehusudlejning. Samlet set har han mere end 20 års erfaring med personaleledelse, virksomhedsdrift og forretningsudvikling.

Lars Ravnholt bor i Oksbøl med hustruen Rie og har tre voksne børn på 25, 21 og 18 år. I fritiden brænder han energi af på mountainbiken og i løbeskoene rundt omkring i den vestjyske natur. Dertil er han formand for Bramming Gymnastik- og Idrætsefterskole.

Foto:Pia Enghild

Lars Ravnholt er tiltrådt som ny HR- og kommerciel chef hos Destination Vesterhavet den 1. februar 2023.

For yderligere information kontakt venligst Tina Baungaard-Jensen hos Destination Vesterhavets kommunikationsbureau, By Baungaard, på +45 4128 1001 eller tina@bybaungaard.com

Om Destination Vesterhavet

Destination Vesterhavet varetager turismeerhvervsudviklingen på vegne af Varde og Ringkøbing-Skjern kommuner samt markedsføringen af Vesterhavet som et attraktivt rejsemål. Det er Destination Vesterhavets ambition at skabe Nordeuropas førende kystferiedestination – baseret på bæredygtig udvikling af turismen med fokus på kvalitet, gæstetilfredshed og omsætning til gavn for både erhverv og indbyggere i de to kommuner. Destinationens udviklingsprojekter støttes af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.