Torvet i Ringkøbing

Projekttitel: Reframe og mersalg

Foto: hvidesande.dk

Sæsonen 2020 bliver på mange måder en helt ny form for vestkystturisme. 

Intet er som det plejer at være efter COVID-19. Vi tror på, at krisen også har skabt en mulighed for stor innovationskraft i virksomheder, på destinationerne og i den offentlige forvaltning, og de kræfter skal vi bruge til at udvikle nye bæredygtige produkter, oplevelser og koncepter,” Lisbeth Valther, Bestyrelsesformand i Destination Vesterhavet.

Projektet Reframe og mersalg har fokus på at hjælpe turismevirksomhederne i Destination Vesterhavet og Destination Nordvestkysten med at tilpasse deres virksomhed til den nye virkelighed og indenfor de nye COVID-19 rammer. Fokusset er på at arbejde med de nødvendige løsninger, som gæsterne fremover vil forvente og stille krav om, og dermed hjælp til en bæredygtig forretning.

Der er følgende aktiviteter i projektet:

  • Identificering af særlige gæstebehov, gæsteefterspørgsler og forbrugsmønstre på baggrund af COVID-19
  • Udvikling af nye COVID-19 venlige events, oplevelser og services
  • Overblik over og indsigt i digitale muligheder

Nedenfor kan du se tilbud til turismeerhvervet i projektet, læse rapporter og analyser udarbejdet i projektet eller se/gense webinarer m.m.

Reframe og mersalg er en del af projektet Kickstart dansk Turisme, hvor projektpartnerne er Visit Aarhus, Danske Destinationer og Dansk Kyst og Naturturisme. Projektet er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse med 2,5 mio. kr. og medfinansieres blandt andet af kommunerne Varde og Ringkøbing-Skjern med 625.000 kr. 

Find guides, webinarer, podcasts og best practice fra andre lignende projekter i Danmark og få inspiration og råd til, hvordan du kan styrke din virksomhed post Corona-pandemiens udbrud. https://www.kystognaturturisme.dk/kickstart-dansk-turisme-2020

 

 

Webinar om hvordan gæsterne oplevede sommeren 2020

Var turistsæsonen 2020 anderledes? Ja bestemt! Få indblik i vigtige tilbagemeldinger, der kan bidrage til dit fremadrettede arbejde i at tiltrække og fastholde feriestedets gæster samt hvordan du sørger for den perfekte gæsteoplevelse på trods af Coronapandemien.

Webinar om turisternes forventninger og ønsker til sommerferien 2020

Nye analyser viser, at danskere, tyskere og nordmænd har ændrede forventninger, behov og ønsker til deres sommerferie i år på grund af Corona.

Markedsmonitor under Covid-19

VisitDenmarks Markedsmonitor monitorerer udviklingen i turisternes rejselyst og -planer under og efter Coronakrisen, når landenes grænser løbende åbnes, og turisterne igen får mulighed for at tage på ferie i hjem- og udland.