Henne Kirkeby Kro

Guide til beskrivelse af din virksomhed

Foto: Colin Seymour

På denne side giver vi dig en række gode råd til, hvordan du bedst beskriver din virksomhed, så du sikres maksimal udnyttelse af dit samarbejde med Ringkøbing Fjord Turisme. 

Til hvidesande.dk, de interaktive skærme og Visitdenmark.com skal vi bruge to tekster: En intro-billede- tekst, som skal stå under jeres billede med fed skrift – denne tekst skal max være 2 linjer. Derudover skal der bruges en mere uddybende beskrivelse af din virksomhed eller dit produkt. Her er en række tips til, hvordan du kommer i gang med at skrive tekster, der kan sælge din virksomhed.  

Vigtigt: De tekster, du bruger må ikke være kopier af tekster fra din egen hjemmeside eller andres. Grunden til at du ikke må genbruge tekst er, at hvis google først har læst teksten et sted, så vil den genbrugte tekst blive opfattet som uoriginalt og som en kopi. Det trækker ned på, hvor tit dit indhold vil dukke op i søgninger på Google.

1) Overvej, hvem du taler til. Man kan ikke henvende sig til alle mennesker på samme tid. Herunder kan du læse mere om det tyske marked, og de turister, der kommer herfra. 

Markedsprofil Tyskland

Foto: Presse

2) Læs analyserne. Der findes uddybende analyser af turismens betydning i området, samt inspirationsforslag på vores hjemmeside. Analyserne er godt læsestof, hvis du vil have en større forståelse af, hvem dine gæster - og potentielle gæster - egentlig er; hvor kommer de fra?, hvor gamle er de? og hvad interesserer de sig for? Alt dette og meget mere kan du få svaret på i analyserne

3) Start med at skrive: Ingen ved bedre, hvad I laver, end jer selv. Start med at skrive ned i punktform, hvad virksomheden laver og tilbyder. Nedenstående eksempel er fra en Bed & Breakfast. 

  • Overnatning til par, fiskere og håndværkere uden for sæson.
  • Vi tilbyder fiskerensepladser
  • Vi taler tysk. 
  • Priser: I sæson og udenfor sæson. 
  • Vi tager imod gæster hele døgnet. De kan bare ringe på telefonnummer 0045 1111 2222.

4) Skriv en kort, præcis og indbydende introtekst: Ovenstående Bed & Breakfast-udbyder kunne for eksempel skrive: ”Hvide Sandes bedste B&B for lystfiskere og par. Kom når det passer dig, vort hjem er altid åben.”

5) Skriv den lange tekst – mindst 130 ord. Her skal du skrive, hvad din virksomheden tilbyder. Uddyb, og tænk over, hvad folk har brug for at vide.

6) Få andres mening om, hvilke kvaliteter din virksomhed har. De bedste at spørge er gamle gæster, men hvis det ikke er muligt, så spørg familie, venner og bekendte. De kan måske nævne positive ting om din virksomhed, som du ikke lige selv havde tænkt på.

7) Få andre til at læse din beskrivelse. Bed andre om at læse dine tekster igennem, og vælg nogle, der siger deres ærlige mening og kan give konstruktiv kritik af din virksomhedsbeskrivelse.

8) Ret din beskrivelse igennem. Brug det feedback, du har fået fra andre.

Hvis du har spørgsmål, så tag kontakt til turistkontoret.